if (end == -1) Lesson Seven I'm+Verb+Ing The Craziest Way To Learn English

Sunday, November 20, 2016

Lesson Seven I'm+Verb+Ing The Craziest Way To Learn English


Lesson Seven I'm +Verb+Ing
The Craziest Way To
Learn English
I am + Action Verb + Ing رہا ہوں
I am + adjective ہوں
What are you doing? tell others
Forget grammar don’t ever think about this
because you are with mr crazy
Is it present simple or present continuous or progressive?
Forget it, we don’t need grammar because we are crazy
Here are some examples:
I am + Action Verb + Ing رہا ہوں

I'm working hard
میں سخت محنت کر رہا ہوں
میں سخت محنت کررہی ہوں
I'm doing my work
میں اپنا کام کر رہا ہوں
میں اپنا کام کر رہی ہوں
I'm playing cricket
میں کرکٹ کھیل رہا ہوں
میں کرکٹ کھیل رہی ہوں

I'm eating lunch.
میں دوپہر کا کھانا کھا رہا ہوں
میں دوپہر کا کھانا کھا رہی ہوں
I'm making biryani
میں بریانی بنا رہا ہوں
میں بریانی بنا رہی ہوں

I'm brushing my teeth.
میں اپنے دانت برش کر رہا ہوں.
میں اپنے دانت برش کر رہی ہوں
I'm cleaning my room
میں اپنے کمرے کی صفائی کر رہا ہوں
میں اپنے کمرے کی صفائی کر رہی ہوں
I'm driving to work.
میں کام پر جا رہا ہوں
میں کام پر گاڑی چلا کر کے جا رہا ہو
میں کام پر گاڑی چلا کر لے جا رہا ہو
I'm crying.
میں رورہا ہوں
میں رورہی ہوں
I'm typing an email.
میں ایک ای میل ٹائپ کر رہا ہوں
I'm driving a car
میں گاڑی چلا رہا ہوں

I'm cooking dinner.
میں کھانا پکا رہا ہوں
میں کھانا پکا رہی ہوں
I'm taking tea

I'm combing my hair.
میں اپنے بال میں کنگھی کر رہا ہوں
میں اپنے بال میں کنگھی کر رہی ہوں
I'm hanging a picture.
میں نے ایک تصویر لٹکا رہی ہوں
میں نے ایک تصویر لٹکا رہا ہوں

I am dancing.
میں رقص کر رہا ہوں
میں رقص کر رہی ہوں
I am interested in the job.
میں کام میں دلچسپی رکھتا ہوں
میں کام میں دلچسپی رکھتی ہوں
I am exercising.
میں ورزش کر رہی ہوں
میں ورزش کر رہا ہوں
I am learning.
میں سیکھ رہا ہوں
میں سیکھ رہی ہوں.
I'm agree >>>>> wrong

I am + adjective ہوں

I am sad.
میں اداس ہوں
I'm scared.
میں خوفزدہ ہوں
مجھے ڈر لگ رہا ہے
I'm fat
میں موٹا ہوں
I'm good
میں اچھا ہوں
I'm well
میں ٹھیک ہوں
I'm crazy
میں پاگل ہوں
I'm shirker (Noun)
میں کامچور ہوں
I'm an honest
میں ایماندار ہوں
I'm scatty
میں کوڑھ مغز ہوں
When u are in light,everything will follow u.
But when u enter dark,even ur own shadow will not follow u.

That is life
She needs a man with a good future..
He needs a woman with a good past...
Amazing Words Amazing Reality !

No comments:

Post a Comment